2 Aralık 2008 Salı

Çikolata Soslu Bonbonlar



Bu tatlıyı televizyon tarifleri defterime sanırım1-2 yıl önce kaydetmiştim; ama maalesef nerden ve kimden olduğunu bilmiyorum. Zaten bilinen anonim tatlılardan; bu tarifin özellikle sosu çok güzel oluyor. Benzer tarifleri karıştırdım genellikle sosuyla ilgili farklılıklar var. Benim gibi hazır yiyecekler kullanmaktan hoşlanmayanlara sosu tavsiye edebilirim. Sos biraz akışkan ama bana göre tam da olması gereken kıvamda.



Malzemeler:

1 pk petibör bisküvi
2 küçük elma
1 yemek kaşığı süt
1 su bardağı kırık fındık(ben ceviz kullandım)
Krem şanti, hindistan cevizi, çikolata(süslemek için)

Sos için;

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı tereyağı
1 pk vanilya

Hazırlanması:

-Bonbonlar için elmaları rendeleyin ve bisküvileri robottan geçirin.
-Elma, bisküvi, süt ve cevizi çok ezmeden karıştırın ve elinizde hafifçe yuvarlayarak ceviz büyüklüğünde toplar oluşturun, servis tabağına yerleştirin.(hamur elinize çok yapışırsa ellerinizi hafifçe ıslatın)
-Sos malzemelerini tereyağı ve vanilya hariç çelik bir tencereye koyun ve iyice karıştırın.
-Karıştırdığınız sosu orta ısıda sürekli karıştırarak kaynatın; tereyağı ve vanilyayı ilave edin.
-Yağ iyice eridikten sonra sosunuzu ateşten alın ve mikserle 2-3 dakika çırpın.
-Sosu arada karıştırarak ılınmasını bekleyin ve daha sonra bonbonların üzerine dökün.
-Buzdolabında en az 2 saat soğuttuktan sonra üzerini krem şanti, hindistan cevizi ve çikolata ile süsleyin.
-Ben sütlü çikolatayı buzlukta soğuttuktan sonra bıçakla incecik kesiyorum gayet şık oluyor.

2 yorum:

  1. Harika görünüyor Gülmira, denemek için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Aysel; umarım dener ve memnun kalırsın.

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...