19 Şubat 2009 Perşembe

Beşamel Soslu Güveç

Sadece buharda pişirdiğiniz sebzelerle yapabileceğiniz gibi, et-sebze karışımıyla da hazırlayabileceğiniz bir güveç. Ana yemek öncesinde beşamel soslu mantar güveç olarakda düzenleyebileceğiniz pratik bir tarif.Güveçteki beşamel sos için "Makarnanın Sihirli Dünyası-Pastavilla-" kitabındaki orta beşamel sos tarifini kullandım. Beşamel sos için yeni bir başlık açıp detaylı yazı yazmayı düşünüyorum.

Detaylı bir tarif vermeye gerek duymuyorum aslında ben resimdeki güveç için brokoli, havuç ve patatesi buharda pişirdim, ayrı bir yerde kuşbaşı etlerimi ön pişirmeden geçirip çok az sıvı yağ ilave edip soğan ve sarımsakla soteledim. Tüm malzemeyi baharat ve tuz ekleyip karıştırdım, güveç kaplarına paylaştırdım. Son olarak rendelenmiş kaşar peyniriyle karıştırdığım beşamel sosu güveçlere paylaştırdım ve üzerine isot ve karabiber serpip 150 derecede 10 dk fırınladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...