20 Şubat 2009 Cuma

Katmer Poğaça


Biraz zahmetli gibi göründe aslında normal bir mayalı poğaça yapmak kadar kolay bir poğaça. Bu tarifi ilk olarak Mutfak Güncesi blogunda görmüştüm.Tarifte uyguladığım fark hamurdan 12 yerine 16 poğaça çıkarmak ve şeker miktarını arttırmak oldu. Epey kabaran bir hamur olduğu için daha önce 12 parçayla yaptığım poğaçalar neredeyse sandviç ekmeği boyutunda oldular. Poğaçaların soğuduktan sonra servis edilmesi gerekiyor.



Malzemeler:

1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1 yemek kaşığı kurumaya
2 çay kaşığı tuz
3 çorba kaşığı tozşeker
3,5 su bardağı un
4 çorba kaşığı tereyağı
Peynir, susam

Hazırlanması:

-Ekmek makinasının tankına sütü, sıvıyağı,yumurta akını, tuzu, şekeri döktükten sonra üzerine elenmiş un ve en üste de mayayı ilave edin.
-Makinanın taze hamurlar menüsünü seçin ve hamurunuzu yoğurma işlemi sonunda(yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olmalı) mayalanmasını beklemeden unlanmış tezgaha alın ve 8 parçaya bölün.
-Her parçayı pasta tabağı büyüklüğünde açıp üzerine yumuşamış tereyağını sürün ve üst üste dizin, yalnız son parçayı yağlamayın.(bu aşamada hamurları 5 dakika buzlukta bekletmekte fayda var.
-Üst üste dizdiğiniz hamurları fazla ezmeden 2-3 mm inceliğe gelinceye kadar açın(yaklaşık 60-70 cm çapında, ben o kadar ince açamadım).
-Elde ettiğiniz yufkayı sigara böreği tekniğindeki gibi 16 üçgen parça elde edecek şekilde kesin(en rahat kesimi pizza bıçağıyla yapabildim).
-Her bir parçanın kenarına bir parça peynir koyun ve fazla sıkmadan sigara böreği sarar gibi sarın.
-Poğaçaları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize dizin ve 30 dk mayalanması için ılık bir ortamda bekletin.
-Fırınınızın ısısını 180 dereceye getirin ve mayalanan poğaçalarınızın üzerlerine fazla bastırmadan yumurta sarısı sürün, susam serpin.
-Tepsiyi fırınlayın ve poğaçalar altın rengini alıncaya kadar pişirin.

5 yorum:

  1. çok şık olmuşlar gerçekten.eline sağlık gülmira.mutlaka denemek isterim.
    verdigin linklere baktım tşk etmeyi unuttum))matruşkaları ben de çok seviyorum ve şu sıra birini çalışmaya hazırlanıyorum.tşk ederim ingine.sevgiler selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım çok lezzetli görünüyor maşallah...
    İnan çok iştah açıcı miam miamm :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Leyya; teşekkür ederim, umarım deneyebilirsin ve daha detaylı bir anlaımla senin blogunda görürüz.(bol fotoğraflı)

    YanıtlaSil
  4. sevde;bende acıktığım zamanlarda böyle tariflere bakmamaya çalışıyorum, yoksa mutfağın yolu gözüküyor.

    YanıtlaSil
  5. gerçekten iştah açıcı poğaçalar

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...