3 Şubat 2009 Salı

Terbiyeli Ekşili Köfte

Tadını çok beğendiğim ama iyi bir pozunu yakalayamadığım bu köfteleri maydanozların arkasına saklamaya çalıştım. Aslında modern adı maydanoz yatağında limon soslu köfte olabilirdi ama ben tarife tamamen sadık kalmaktan yanayım.Yine de birkaç değişiklik yapmadan edemedim tabii ki; değişiklikleri belirtirken orjinal tarifi aynen veriyorum denemek isteyenler için. Yaz aylarında taze domates kullanarak yapıyorum ama kışın domates yerine 3 kaşık konserve domates kullanıyorum. Tek sorun köfteleri piştikten sonra maydanozların arasından alabilmek; pişince yumuşayan maydanozlar köfteleri bırakmama konusunda oldukça azimli. Kısacası misafir sofrasında da kullanabildiğim ana yemeklerden ve bence gerçekten tadı çok iyi. Bu arada şimdiye kadar tarifini istemeyen misafirim de olmadı.Tarif "Osmanlı Mutfağı-Tuğrul Şavkay-" kitabından.

Malzemeler:

-1 kg koyun kıyması(ben kuzu ve dana karışımıyla yapıyorum)
-200 gr ince kıyılmış soğan(2 orta boy)
-100 gr. pirinç(6,5 çorba kaşığı)
-1,5 demet maydanoz(1 demeti köfteye)
-taze çekilmiş karabiber, tuz
-300 gr domates(3 orta boy)
-500 ml et suyu 2 su bardağı( ben su kullandım)
-100 ml eritilmiş tereyağı(1/2 su bardağı)
-1/2 limonun suyu

Hazırlanması:

-Kıymanın içine soğanı, pirinci, 1 demet ince kıyılmış maydanozu, tuzu ve karabiberi katıp yoğurun.
-Doğranmamış maydanozların yarısını geniş bir tencereye döşeyin ve iri ceviz büyüklüğünde hazırladığınız köfteleri maydanozların üzerine dizin.(en fazla 2 sıra köfte dizmelisiniz.)
-Köftelerin üzerine incecik dilimlenmiş domatesleri (kış aylarında 3 kaşık konserve kullanıyorum) ve kalan maydanozları köftelerin arasına eğer tek sıra yapmışsanız üzerine yerleştirin.
-Sıcak suyu yada kaynamış etsuyunu köftelerin üzerine dökün ve tencereyi kısık ateşe oturtun.
-Üzerine eritilmiş tereyağını ve limon suyunu gezdirip kapağı kapalı olarak kısık ateşte 1 sa. pişirin.(pişme sırasında suyu çok azalasa da sıcak su ekleyip pişme süresini 1 saate tamamlayın.)
-Tencereyi ateşten alıp ılınmaya bırakın ve ilk kaynarlığını atınca köftelerinizi servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...