10 Mart 2009 Salı

Kremalı Mantar Çorbası

Ev yapımı ve hazır çorba lezzetinde; bazı küçük detaylarına rağmen sonuca ulaşmada risksiz bir tarif. Ben onlarca denemeden sonra istediğim lezzeti yakaladım. Resimden de anlayacağınız gibi bembeyaz mantarları bulamadım bu sefer (bir de zerdeçal bulamadım)ama lezzetinde bir sorun yoktu. Tavuk/et suyu hazırda yoksa yerine su da kullanabilirsiniz, ben kullanmıyorum ama bu durumda isterseniz tavuk/etsuyu tableti ilave edebilirsiniz.

Malzemeler:

1 paket kültür mantarı
1/2 su bardağı krema
1 yumurta sarısı
3,5 su bardağı su
1 küçük soğan
1 diş sarmısak(isteğe bağlı)
1 su bardağı tavuk yada et suyu
1 tepeleme çorba kaşığı un
1 tepeleme çorba kaşığı nişasta
1 tutam maydanoz
1/2 limon
1 kaşık sıvıyağ
1 kaşık tereyağı
1 tatlı kaşığı sirke
tuz, karabiber, isot ve zerdeçal

Hazırlanması:

-Mantarları temizledikten sonra istediğiniz büyüklükte doğrayın.
-Teflon tavada 1 kaşık sıvıyağı kızdırın, harlı ateşte 3 dakika mantarları soteleyin ve kenara alın.
- Tencerenizde 1 kaşık tereyağını eritin ve unu ilave edip kavurun, tencereyi kenara alın ve yavaşça 1 bardak kadar su ilave edip hızlıca karıştırın.
-Homojen bir görünüm elde edemezseniz blendırınızı devreye sokun.
-2 bardak suyu, etsuyunu, baharatları, sirkeyi, bütün soğanı, sarmısağı tencereye ilave edin ve 5-10 dakika kaynatın.
-Mantarları tencereye ilave edin ve bir kasede kremayı, nişastayı, yumurta sarısını, kalan yarım bardak suyu iyice karıştırın.
-Hazırladığınız kremalı karışımı yavaşça tencere ilave edin(bu sırada çorbayı sürekli karıştırmayı ihmal etmeyin.
-Son olarak kıyılmış maydanozları ve yarım limon suyunu da tencereye ilave edip bir taşım kaynatın bütün soğanı ve bulabilirseniz sarmısağı tencereden alıp çorbayı servis edin.

2 yorum:

  1. Mantarı çok seviyorum ama çorbasını yapmaya gelince nedense çekiniyorum.Sanki güzel olmıycak gibi geliyor:)
    Nefis görünüyor,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Papatya Prenses; aslında ben mantarı hiç sevmem ama ev halkı bu konuda benimle tam zıt kutupta ta,ama mantar seviyorsan bu çorbayı da denemelisin bence, sevgiler...

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...