29 Mart 2010 Pazartesi

İnegöl Köfte (Ev Yapımı)



İnegöl köfte mutlaka İnegöl'de mi yenir? Belki de bu soruya evet diyecekler çok fazladır. Ama İnegöl köfteyi evde yapmak çok güzel olmaz mı? İnternette araştırıp, evde de 3-5 defa denedikten sonra; kendime göre bir inegöl köfte tarifi geliştirebildim sonunda. İnegöl köftenin tam tarifi budur diyecek cesareti göstermem mümkün değil ama gerçekten lezzetli ve inegöl köfte tadında oldu diyebilirim. Şimdilik evde fırının ızgarasında pişirdiğim köfteleri ilk pikniğimizde mangalda pişirme hayalleri kurmaya başladım. Kokusu burnumda tütüyor derler ya, aklıma geldikçe tam da bunu yaşıyorum.



Gerçekten kolay köfte tarifi sınıfına girecek bu köfteler için alacağınız kıyma çeşidi çok önemli. Ben şimdilik sadece süt dana antrikottan çektirdiğim kıyma ile yaptım. 1 ölçü kuzu eti, biraz kuyruk ve 2 ölçü dana etini ayrı ayrı çektirip daha sonra hepsini karıştırıp tekrar çektirdikten sonra inegöl köftenizde kullanırsanız daha lezzetli olacağı rivayet ediliyor. Henüz denemedim ama nisan ayından sonra kasapta kuzu eti bulmayı umuyorum;o zaman denemeyi düşünüyorum.
Siz isterseniz orta yağlı dana kıyma ile de deneyebilirsiniz. Bu kadar uzun anlatıma göre oldukça basit bir tarifi var. İşin püf noktası; yumuşak köfteleriniz olması için karbonatla kıymayı yeterince yoğurmalı ve dinlendirmelisiniz, ayrıca köftenizin karbonat kokmaması için karbonatı belirtilen miktardan fazla koymamalı ve mutlaka limon suyu ile köpürtmelisiniz.

Malzemeler:

700 gr 2 kere çekilmiş süt dana antrikot kıyma
1 büyük soğan
1 çorba kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı(tepeleme) karbonat
1 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanması:

-Küçük bir kaseye aldığınız karbonatın üzerine limon suyunu sıkıp karıştırın.Köpüren karbonatı tuzla birlikte kıymaya ilave edip geniş bir kasede yaklaşık 10-15 dakika iyice yoğurun.
-Kasenin üzerini kapatıp buzdolabında yaklaşık 12 saat dinlendirin.
-Dinlendirdiğiniz kıymayı dolaptan alın ve rendelediğiniz soğanı ilave edip homojen bir görünüm alıncaya kadar tekrar yoğurun.
-Yoğurduğunuz kıymayı tekrar dolapta dinlenmeye bırakın( yaklaşık 2 saat).
-Son dinlenmeside biten harcınızı dolaptan alın ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yassı köfte şekli verin.(Bazı kaynaklar şekil verilen köftelerin de buzdolabında 1 gece daha dinlendirilmesini öneriyor.)
-Şekillendirdiğiniz köfteleri tercihen mangalda yada fırın ızgarasında pişirin.
-Ben denemedim ama yağsız teflon tavada köfte pişirmişliğiniz varsa bu köfteleride tavada pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...