9 Mart 2010 Salı

Pastane Poğaçası(sıvı yağlı)


Ailesinde gıda alerjisi olanların durumunun ne kadar sıkıntılı olduğunu bunu yaşamayanların anlaması gerçekten zor. Küçük oğlumda ileri derecede süt/süt ürünleri, kuruyemiş vs... alerjisi var ve büyüdükçe bu durumla baş etmek daha da zorlaşıyor. Bu tarz ürünleri görünce herşeyi istediği gibi onları da istiyor; çok iştahlı bir çocuk olmamasına rağmen nedense alerjisinin olduğu gıdalara bayılıyor. Böyle gıda alerjisi olan çocuklar için en iyi çözümün alerjisi olduğu gıdayı onun yanında tüketmemek olduğunu öğrendim. Eve bisküvi, çikolata benzeri gıdaları büyük oğlum için çok az alıyorum ve kardeşinin uyku saatinde yemesi gerektiğini biliyor. İşin zor kısmı misafirlikler oluyor tabii, ama çok daha kötü rahatsızlıkları olan çocuklar olduğunu bildiğim için bu kadarını dert etmemeye çalışıyoruz.
Bu kadar uzun yazmamın sebebi bundan sonra ara ara poğaçayı seven ama süt ürünleri ve süt alerjisi olan çocuklar için tarifler paylaşmak. Başlangıcı bu sütsüz ve yoğurtsuz poğaça ile yapalım. Ayrıca margarinsiz poğaça tarifi arıyorsanız bu yumuşak mayalı poğaçaları(kahvaaltı ekmekleri de diyebiliriz) denemelisiniz.

Ben hamuru geceden yoğurup mayalanmasını beklemeden poşetleyip buzdolabına koyuyorum,kalan işlemleri sabaha bırakıyorum; hem pratik hem de daha lezzetli oluyor, poğaçalarda mideye oturmuyor.

Malzemeler:

1 su bardağı su
1 küçük çay bardağı sıvıyağ(zeytinyağı kullandım, çocuğunuzun fındık alerjisi yoksa fındık yağı da kullanabilirsiniz)
3 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
1,5 tatlı kaşığı kuru maya yada 1 paket instant maya
4-4,5 bardak elenmiş un
Üzeri için;
1 yumurta sarısı
Susam

Hazırlanması:
-Ekmek makinanızın tankına su,sıvıyağ toz şeker, mahlep ve tuzu koyun üzerine unu ekleyin ve en üstte de mayayı serpin; mayalı hamurlar menüsünü seçin.
-Ekmek makinanız yoksa hamur için verilen malzemelerin hepsiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın.(Maya olarak 1 paket instant maya kullanın ve hamuru en az 15 dakika özdeşleşene kadar yoğurun.)Hamurunuzu strech filmle kapatın ve yaklaşık 40 dakika ılık bir yerde mayalanması için bırakın.
-Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verin ve kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
-40 dereceye ayarladığınız fırında 10 dakika kadar mayalandırın.(Poğaçalarım neden yumuşak, pamuk gibi olmuyor diyorsanız bu yöntemi mutlaka deneyin)10 dakika sonunda poğaçaları fırından alıp fırın ayarını 190 dereceye getirin.
-Mayalanan poğaçaların üzerlerine yavaşça yumurta sarısı sürüp susam serpin ve fırınınız tamamen ısınınca alttan ikinci rafında kızarıncaya kadar pişirin.

17 yorum:

  1. Ellerinize saglik pogaca nefis görünüyor bir o kadarda allerjisi olanlarda rahatlikal yiye biliyor.Süte alleriji olmak hakikatende cok zor.Süt bir cok seye giriyor ve aslinda faydali da olan bu nimetten faydalanamamak da üzücü.Sifalar diliyorum,sevgiyler.

    YanıtlaSil
  2. Yaren; teşekkür ederim, 3 yaşına kadar bu alerjinin geçmesini umuyoruz.

    YanıtlaSil
  3. tarifiniz için çok teşekkürler
    1 aylık bebeğim var ve ilK kez anne oldum ve daha tanısı konulmadı ama bebeğimin inek sütüne alerjisi var ve diyete başladım bugün 2.günü olmasına rağmen zorlanıyorum elimi attığım herşeyde süt var emzirdiğim için kan şekerim çok çabuk düşüyor ve gözlerim tatlı arıyor ama bütün tatlılarda süt var napıcam bilmiyorum..ama ucu bebeğime dokununca katlanıyorum çaresiz..
    nolur bu sütsüz tariflerinizi artırın.SİZİNDE EVLADINIZA RABBİMDEN ŞİFA DİLİYORUM...

    YanıtlaSil
  4. tarifiniz için çok teşekkürler
    1 aylık bebeğim var ve ilK kez anne oldum ve daha tanısı konulmadı ama bebeğimin inek sütüne alerjisi var ve diyete başladım bugün 2.günü olmasına rağmen zorlanıyorum elimi attığım herşeyde süt var emzirdiğim için kan şekerim çok çabuk düşüyor ve gözlerim tatlı arıyor ama bütün tatlılarda süt var napıcam bilmiyorum..ama ucu bebeğime dokununca katlanıyorum çaresiz..
    nolur bu sütsüz tariflerinizi artırın.SİZİNDE EVLADINIZA RABBİMDEN ŞİFA DİLİYORUM...

    YanıtlaSil
  5. Nihal hanım, sizin bebeğinizin teşhisi çok erken konmuş. bizim anlamamız yaklaşık 6 aylıktan sonra oldu. Lütfen bebeğinize ek gıdaya başladığınızda içerisinde 1 damla bile süt olmayan gıdalarla besleyin. Ben sabah kahvaaltılarında geceden suda beklettiğim kuru üzüm yada kayısıları rondodan çekip irmikle muhallebi yapıyordum.Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  6. tarifiniz için bende çok teşekkür ederim. benim 5 aylık oğlum var ve süte karşı alerjisi olduğunu öğrendik.ne yiyeceğimi şaşırıyordum.allahtan sizin tarifinizi buldum canım çok tatlıveya pasta türü çekiyordu.istediğim şeyleri yiyemiyorum.tariflerinizin devamını istiyorum şimdiden teşekkürler.SİZEDE GEÇMİŞ OLSUN.ALLAH ŞİFALAR VERSİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten zor bir durum, ama doktorlar bir ara oğlumda çölyaktan şüphelenmişlerdi; inanın o korkuyu yaşayınca süt alerjisine şükrettim.Oğlum mayısın 20 sinde 4 yaşını bitiriyor, hala süt ve yoğurt veremiyorum ama portakal suyu sebze ve meyve sularıyla aradaki kalsiyum açığını kapatmaya çalışıyoruz.Çok geçmiş olsun

      Sil
  7. TARİFLERİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEŞKKÜRLEr 5 aylık bebeğim var ve süt alerjisi olduğunu öğrendim.daha önce hiç böyle birşey duymadığım için ilk zamanlar biraz korktum ama şimdi alıştım.süysüz ne yapılır diye üzülürken sizin tarifleri aldım ve çok mutlu oldum.allah razı olsun .çocuğunuzada acil şifalar versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, faydalı olabiliyorsam ne mutlu, bende tarif konusunda çok sıkıntı çekmiştim.Çok geçmiş olsun...

      Sil
  8. tarıfınız ıcın tesekurederım benım oglumunda sute karsı alerjısı var hemde soyaya hıc bırsey veremıyorum ozellıklede hazır gıda namına hıc bırsey veremıyorum suan 15 aylık oldu hala alerjısınde bır azalma yok okadar dıkkatetmemıze ragmen ve suan herseyden yemek ıstıyor nasıl davranacagımı ne yapacagımı bılmez oldum allah herkesın cocuguna acıl sıfalar versın

    YanıtlaSil
  9. merhaba tarıfınızı ve sıtenızı cok begendım benım de sut alerjısı ve tansıyon hastası olan bır kızım var.Kızım 14 aylık oldu ve kızım buyudukce daha da zorlanıorumne yedırmem gerektıgı konusunda .sıze bır sorum olucak acaba mahlep kullanmasam olurmu yada ek bır faydasımı var poacanın guzel olmasına sımdıden tesekkur ederım.hepimızın evlatlarına RABBIM SIFA VERSIN INSALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geciktiğim için kusura bakmayın; tarife mahlep eklememenizin bir sakıncası yok. Ben kokusunu sevdiğim için kullanıyorum. Kızınız içinde üzülmeyin lütfen; benim oğlum 4,5 yaşına geldi ve şimdi durumu çok daha iyi. sadece alerjisi olan gıdalardan çocuğunuzu 3 yaşına kadar tamamen uzak tutmaya bakın, geçmiş olsun

      Sil
    2. rica ederim gecikmek ne demek:)iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.o kadar zor hastalıklarla ugraşan insanlar varki onları gördükçe hergün şükrediyorum RABBİME..varsın süt ürünleri de kullanmayalım çok daha mühim deil.iyi günler iyi çalışmalar diliyorum.

      Sil
    3. tarıfınızı cevabınızı aldıktan sonra hemen denedim inanın biraz yavan olacağını tahmin ediyordum ama hem yumuşak hemde bizim de yiyeceğimiz bir poğaça oldu.şimdi sıra dier tarıflernızı denemekte:)cok tesekkur ederım:)

      Sil
    4. İlginiz ve geri dönüşünüz için teşekkür ederim; tekrar geçmiş olsun.Bu arada hamuru ekmek makinasında yoğurmanızı lezzetli olması açısından mutlaka tavsiye ederim.

      Sil
  10. Ben yigenim icin denicem. Bu tarfi gorunce cok sevindim. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  11. denedim çok güzel oldu, kayın validemler için yapmıştım çok beğendiler:) ellerinize sağlık paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...