12 Mart 2010 Cuma

Üzümlü ve Cevizli Ekmek


Bu tatlı tuzlu ekmeği yaparken klasik ekmek tarifimi uyguladım. Üzüm miktarının baskın olmaması için ben 1 çorba kaşığı kuş üzümü kullandım, siz bol üzümlü ekmek isterseniz miktarı 2 çorba kaşığına çıkarabilirsiniz.


Özellikle hafta sonu kahvaltılarında farklı ekmek tarifi arıyorsanız denemekten çekinmeyin lütfen.
Daha önce de belirttiğim gibi benim favori ekmeğim sütlü ekmek, ama siz gönül rahatlığıyla yayınladığım tüm ekmek tariflerini uygulayabilirsiniz; hemen hemen her gün ekmeğimi kendim yaptığım için tarifleri pek çok kez denedim.
Eğer makinada ekmek yapıyorsanız ve ekmekleriniz çöküyorsa ekmeğin çökmemesi için hamurunuzun cıvık olmaması gerektiğini unutmayın. Makina ekmeğinin hamurunu normal ekmek hamuru gibi yaparsanız ekmeğiniz oldukça kabardıktan sonra ortası çökecektir. Hamur yoğrulurken makinanın ortasında toparlanacak yoğunlukta olmalıdır.
Malzemeler:

2 su bardağı su
4 çorba kaşığı zeytinyağı
7 çorba kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı kuş üzümü
1/2 su bardağı iri kıyılmış ceviz
4-5 su bardağı un
2 tatlı kaşığı toz maya

Hazırlanması:

-Su, zeytinyağı, 6 kaşık toz şeker ve tuzu ekmek yapma makinanızın tankına koyun.
-Üzerine unu ve en üstede mayayı ilave edip makinanızın tatlı ekmek menüsünü seçin.
-Üzümleri ayıklayın ve 5 dakika(daha fazla bekletirseniz üzümleriniz ekmeğin içinde kaybolacaktır) ılık suda bekletip iyice kurulayın.
-İrice kıyılmış cevizi ve üzümleri makinanın ilave malzeme alarmı çalınca hamura ilave edin.
-Ekmek hamurunuzun biraz sert olması tankın içersinde top gibi toparlanması gerekiyor; makinanız hamuru yoğururken kontrol ederek un ve sıvı miktarını buna göre ayarlayın.
-Makinanın son mayalanmaya girdiği esnada elinizi hafifçe ıslatın; hamurun üzerini bastırarak düzeltin ve üstüne kalan toz şekeri serpin.
-Bu malzemelerle yaklaşık 1000 gr'lık bir ekmek elde ediyorsunuz.

3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Kek gibi ekmek.Ekmek makinan hangi marka? Memnun musun?

    YanıtlaSil
  3. öykücü; ekmek makinam moulinex xxl, oldukça memnunum yaklaşık 2,5 yıldır aktif olarak kullanıyorum. Baget ve pide yapan modeli de çıkmış almayı düşünürsen onu tavsiye ederim, benim makinamın bir üst modeli.

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...